fbpx
        Kapat
        MENU

        Hasan Vardar düğün fotoğraf atölyesi, düğün fotoğrafı ve ışık konulu eğitim içeriğini düğün fotoğrafçılığı yapan ve ışık konusunda teknik bilgiye ihtiyaç duyan herkesin faydalanabileceği açık bir kaynak olarak hazırladım. Düğün fotoğrafı ve ışık konusunda ikinci bir içeriği de yakın zamanda hazırlayacağım.

        Öncelikle ışığın genel yapısı ile ilgili kısaca bilgi vermek isterim.

        Işık en basit tabirle, kaynağından çıktıktan sonra cisimlere çarparak veya direkt olarak yansıması sonucu, canlıların/nesnelerin görünmesini sağlayan olgudur. Işık, bir enerji çeşididir. Işık enerjisini fotoğraf açısından ele aldığımız zaman, ışık olmadan herhangi bir görüngünün, fotoğraf görüntüsüne dönüşmesi mümkün değildir.
        Fotoğrafçılığın temelini ışık olarak kabul edebiliriz. Işığın yönü, ölçümü, ışığın türü gibi bir takım teknik bilgilerin düğün fotoğrafçısı tarafından iyi bilinmesi ve uygulaması üretilen fotoğrafların kalitesini etkileyen en önemli etkenlerden biridir.

        Fotoğraf için ışığın dört belirgin özelliği vardır.

        •  Parlaklık,

        •  Yön,

        •  Renk,

        •  Kontrast,

        Parlaklık:

        Parlaklık, ışık yoğunluğunun ölçüsüdür. Parlaklık fotoğrafın rengini ve duygusunu belirler. Parlak ışık her zaman sert ama bir o kadar da gerçekçidir. Yumuşak ışık, dinlendirici ve gizemlidir. Işığın ölçümü bir pozometre yardımı ile yapılır.

        *Şu an kullandığımız, dahili pozometre barındıran kameraların ışık ölçümleri ile ilgili bazı teknik bilgileri de ilerleyen dönemde pozometre başlığı altında yazacağım.

        Yön:

        Düşen ışığın fotoğraf için etkin yönü, fotoğrafta gölgelerin pozisyonunu ve yoğunluğu buna bağlı olarak fotoğrafın duygusal etkisini belirler. Işığın beş farklı yön özelliği vardır.

        Cephe Işığı:

        Doğrudan ışık kaynağından kırılmadan konunun üzerine düşen ışıktır. Işık kaynağı fotoğrafçının arkasındadır. Kontrast birazdan inceleyeceğimiz diğer yön çeşitlerine göre daha düşüktür ve özellikle renkli fotoğraf için bu ışığın kullanımı avantaj sayılabilir. Cephe ışığı ile çekilen fotoğraflarda gölgeler tamamen konunun arkasında olacağı ve fotoğrafçı tarafından görüntülenemeyeceği için derinlik etkisi fotoğraflar sonuçlarında en az seviyede olacaktır.

        Yanal Işık:

        Işık kaynağı fotoğraflanan konunun yan tarafındadır. Fotoğrafın sağ ya da sol yanından aydınlanması şeklidir. Verimli renk dengesi ve görsel algıda üç boyutluluk için uygun bir ışık biçimidir. Yanal ışık kolay kullanılabilen ve genellikle iyi fotoğraf sonuçları veren, güçlü ve zengin görüntüler oluşturabileceğimiz bir ışık yönü çeşididir. Sağ ya da sol taraftan konunun üstüne düşen ışık, gölgelere neden olacağı için görüntünün dokularını daha da belirginleştirir ve gölgeler fotoğrafa derinlik duygusu kazandırır. Yanal ışık kullanımında gölgelerin oluşturduğu kontrastın çok yüksek olduğu durumlarda harici bir dolgu ışığı kullanarak yüksek kontrast düzeyi dengelenebilir.

        Ters Işık :

        Işık kaynağı konunun arkasındadır ve konuyu arkadan aydınlatır. Gölgelerin fotoğraf makinasına doğru uzar ve yukarıda belirmiş olduğum diğer aydınlatma çeşitlerine göre konu kontrastı daha yüksektir. Ters ışık, uygun formda iyi bir şekilde kullanıldığında diğer aydınlatma çeşitlerine göre daha inandırıcı bir mekân ve fotoğrafta derinlik hissi verir.Ters ışık dramatik bir etkiye sahiptir. Fotoğraf çekiminde etkili bir arka planla kullanıldığı zaman konunun detayları görünmeyecek ve oluşan siluet fotoğrafı izleyen kişide farklı duygusal etkiler oluşturacaktır.

        Tepe Işığı :

        Işık kaynağı, fotoğraflanan konunun tam tepesindedir ve düşey yüzeyler doğru aydınlanmadığı için renk verimi yoktur. Gölgeler ışık kaynağının konumundan dolayı çok küçüktür ve fotoğrafta derinlik etkisi sağlamazlar. Tecrübeli bir düğün yada portre fotoğrafçısının kullanmaktan kaçınacağı, öğlen saati güneş ışığı tepe ışığıdır.

        Alttan Gelen Işık :

        Doğada bulunmayan ve yapay aydınlatma ile oluşturulan bir ışık kaynağıdır. Konunun alt tarafından aydınlatıldığı garip, gerçek olmayan, farklı teatral etkiler almak istenildiğinde kullanılabilecek ışık yön çeşididir.

        Düğün fotoğrafçılığı eğitimi konusunda, bir sonra ki yazım yine ışık ile ilgili olacak ve renk başlığını ele alacağım. Yalın bir anlatım dili benimseyerek, düğün fotoğrafı ve ışık konusunda faydalı bir içerik daha hazırlamaya çalışacağım. Ama açık yüreklilikle söylemek isterim ki, düğün fotoğrafçılığı sadece teorik eğitimle öğrenilecek bir meslek değildir. En güzel öğrenme biçimi, teorik bilgiyi deneme – yanılma metodudur. Size tavsiyem, burada belirtmiş olduğum ışık yönlerini öğrenmek için, müşterinizle çalışmadan önce uygulamaya çalışmanız ve pratik yapmanızdır.

        Düğün fotoğrafçılığı ve fotoğraf hakkında daha detaylı ve farklı bilgiler edinmek isterseniz eğer, ”Fotoğraf tarihi ve düğün fotoğrafçılığı nedir?” konusunda yazdığım bilgilendirici içeriği buradan okuyabilirsiniz. Düğün fotoğrafçılığı hakkında merak ettiğiniz her konuda soru, görüş veya önerileriniz için benimle buradan iletişime geçebilirsiniz.

        Sevgiler,
        Hasan VARDAR

        Yorum Yap

        E-posta adresiniz kimseyle paylaşılmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.